Ruilen en retour - Klantenservice

< Terug naar Klantenservice

Afkoelingsperiode
U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. U heeft vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden.  Het product kan alleen ongebruikt en,  indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.
Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening.
Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren.
Tevens kunt u gebruik maken van het modelformulier.
 
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Bij Heyting eBusiness heeft u maar liefst 14 dagen de tijd om te beslissen of u het product wilt houden. Wilt u het om wat voor reden dan ook terugsturen of ruilen? Neem dan contact met ons op, zodat we de retourprocedure met u door kunnen nemen.

Ik heb het product niet geopend Als u het product niet heeft geopend, dan kunt u het product naar ons terugsturen (tenzij het een hygiëne product is waar geen of een gebroken zegel op zit. Ook bederfelijke en speciaal voor u op maat gemaakte producten kunt u helaas niet retourneren). 

Ik heb het product geopend, maar niet gebruikt Als u het product wel geopend heeft, maar niet gebruikt heeft, kunt u het product ook aan ons terugsturen. Uit hygiënisch oogpunt mogen verbruiksartikelen zoals crèmes, lotions, sprays, verbanddozen, medische hulpmiddelen,massageartikelen, zelftesten, scheermesjes, teststrips en lancetten en producten als thermometers, tandenborstels, elektrische dekens en Hygiene gevoelige-producten niet worden teruggestuurd als u de verpakking heeft geopend. Ook massagestoelen mag u niet retourneren. Twijfelt u of u het product mag terugsturen? Neem dan gerust contact met ons op. Wij kunnen u het dan meteen vertellen.

Ik heb het product gebruikt Als u een gebruikt product binnen 14 dagen na ontvangst wilt retourneren, moeten wij het product weer geschikt maken voor verkoop. Zo moeten wij bijvoorbeeld een gebruikt filter vervangen door een nieuw filter en bijvoorbeeld massage-apparaten reinigen uit hygiënisch oogpunt. Hiervoor worden kosten berekend. Ook wanneer het product door gebruik beschadigd of incompleet is, vergoedt u de schade of incompleetheid naar redelijkheid. Deze redelijkheid wordt bepaald door Heytingebusiness.nl. Verbruiksartikelen zoals crèmes, lotions, sprays, verbanddozen, medische hulpmiddelen,massageartikelen, zelftesten, teststrips en lancetten en producten als thermometers, tandenborstels, elektrische dekens en Hyiene gevoelige-producten kunnen niet worden teruggestuurd als u de verpakking heeft geopend.  Neem dan gerust contact met ons op. Wij kunnen u het dan meteen vertellen.

Retourprocedure 
Om uw product/artikel aan te melden voor retournering dient u een mail te sturen naar support@heytingebusiness.com of naar de contactpagina te gaan. Hier dient u te vermelden dat u een artikel wilt retourneren. U ontvangt van ons een RMA formulier of klik hier, die u dient uit te printen en in te vullen en mee te sturen met uw retournering. 

Let op: Producten zonder retouracceptatie zullen niet in behandeling genomen worden. 

U bent zelf altijd verantwoordelijk voor schade en/of vermissing tijdens het transport. Wij adviseren derhalve dat u voor een transportverzekering zorgt indien u een pakketje aan ons retourneert. Tevens zijn alle retourkosten voor uw rekening. Ongefrankeerde zendingen, zendingen onder rembours of zendingen zonder geldig RMA nummer worden te allen tijde geweigerd.

< Terug naar Klantenservice