Garantie en defecten - Klantenservice

Terug naar Klantenservice

Garantie en reparatie informatie
Hoewel de huidige generatie producten steeds betrouwbaarder wordt, kan het uiteraard voorkomen dat er toch een defect ontstaat. Uiteraard heeft u als klant dan recht op reparatie onder garantie (mits het artikel binnen de gestelde garantietermijn valt). Mocht er een storing optreden aan uw apparaat of product, dan dient u dit te allen tijde te melden via onze website door contact op te nemen en te vragen om het RMA-formulier.

Heyting eBusiness volgt de standaard Europese fabrieksgarantie die de fabrikant van het product in kwestie geeft. Dit kan één, twee, drie, vier of in sommige gevallen zelfs vijf jaar zijn. Voor specifieke, technische vragen met betrekking tot uw klacht of het product kunt u het beste terecht bij het Service centrum van de fabrikant of de fabrikant zelf.

Direct Defect (DOA)
Bij de meeste producten die wij verkopen, heeft u directe omruilgarantie. Dit betekent dat wanneer het door u aangeschafte product bij het eerste gebruik (of binnen 48 na ingebruikname) defect raakt, u in principe direct een nieuw product krijgt. Een dergelijk defect dient echter altijd binnen 7 dagen na ontvangst van het product te worden gemeld via het RMA-formulier.

Hoe werkt het?
U vult het formulier 'Retour/Garantie (RMA) aanvraag' in. U krijgt vervolgens binnen één werkdag de snelste procedure om uw aankoop om te ruilen (indien van toepassing). De DOA-regeling is niet van toepassing op hygiëneproducten.

Let op: Een product wordt alleen omgeruild indien het defect een daadwerkelijk defect is en geen gebruikersfout / makkelijk te verhelpen defect. Indien u een DOA heeft, dient altijd de complete verpakking + inhoud retour te komen bij Heyting eBusiness alvorens deze (indien van toepassing/indien mogelijk) omgeruild kan worden.

Fabrieksgarantie
Garantie gaat in de meeste gevallen via Voordeeldrogisterij, echter zijn er een aantal uitzonderingen voor bepaalde merken en/of producten. Meestal betreft het geavanceerde en/of elektronische producten waarbij de fabrikant of importeur een veel betere technische ondersteuning kan bieden bij een defect of manco in de verpakking. Dit in tegenstelling van ons team van Voordeeldrogisterij. Wij beschikken niet over reserveonderdelen en de communicatie gaat veel sneller tussen de service afdeling van het merk en de klant, zonder onze tussenkomst. U kunt uiteraard in alle gevallen eerst met ons contact opnemen, echter voor een snellere afhandeling adviseren wij u om meteen contact op te nemen met de betreffende fabrikant.

Intex Logo
Voor alle consumentenvragen inzake defecten, manco onderdelen in een verpakking, de werking van INTEX producten, klachten, reserveonderdelen, beschadigingen en/of garantie kunt u rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice van INTEX. Vergeet niet de omschrijving van de klacht, een foto van het probleem en uw factuur of aankoopbewijs van Voordeeldrogisterij mee te sturen. Contactgegevens Nederland: E-mail: service@intexcorp.nl Tel: 0165-593939 (weekdagen tussen 09:00 en 12:00) Contactgegevens België: Web: www.intexsupport.be (via deze link is de garantie aanvraag in te dienen of manco onderdelen te melden)

Bestway Logo
Voor alle consumentenvragen inzake defecten, manco onderdelen in een verpakking, de werking van Bestway producten, klachten, reserveonderdelen, beschadigingen en/of garantie kunt u rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice van Bestway. Vergeet niet de omschrijving van de klacht, een foto van het probleem en uw factuur of aankoopbewijs van Voordeeldrogisterij mee te sturen. Contact gegevens Bestway Nederland: Tel:: 0800-2378929 E-mail: service@bestwaycorp.nl

Philips Logo
Voor alle consumentenvragen inzake defecten, manco onderdelen in een verpakking, de werking van Philips producten, klachten, reserveonderdelen, beschadigingen en/of garantie kunt u rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice van Philips . Vergeet niet de omschrijving van de klacht, een foto van het probleem en uw factuur of aankoopbewijs van Voordeeldrogisterij mee te sturen. Kijk op de website van Philips voor meer informatie en het aanmelden van uw defect: https://www.philips.nl/c-w/consumenten-ondersteuning/service-en-reparatie.html



Braun Logo
Voor alle consumentenvragen inzake defecten, manco onderdelen in een verpakking, de werking van Braun / Oral-B producten, klachten, reserveonderdelen, beschadigingen en/of garantie kunt u rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice van Braun / Oral-B. Vergeet niet de omschrijving van de klacht, een foto van het probleem en uw factuur of aankoopbewijs van Voordeeldrogisterij mee te sturen. Kijk op deze website voor meer informatie en het aanmelden van uw defect: https://www.e-care.nl/SelfService/userpath/pg/



O'Daddy Logo
Voor alle consumentenvragen over de werking van O' Daddy producten, klachten, reserveonderdelen, beschadigingen en/of garantie kunt u rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice van O' Daddy. Vergeet niet uw factuur of aankoopbewijs van Voordeeldrogisterij mee te sturen in de E-mail. Contactgegevens Nederland en België: E-mail: cs@odaddy.eu

FAQ - Garantie
Hoe lang heb ik garantie op mijn artikel?

De garantieperiode is 1 jaar op apparaten en een half jaar op onderdelen. Echter sommige fabrikanten geven langer garantie, neem daarvoor contact op met info@voordeeldrogisterij.nl

Mijn artikel is defect, wat moet ik doen?

Raadpleeg bij storing altijd eerst de gebruiksaanwijzing. Vaak vindt u achterin de gebruiksaanwijzing een tabel met storingen en mogelijke oplossingen. Indien de gebruiksaanwijzing u niet verder kan helpen, neem dan contact op.

Mijn apparaat is defect, wordt deze gerepareerd of krijg ik een nieuwe?

Heeft u een defect apparaat, en staat het merk niet vermeld in de hierboven aangegeven lijst? Dan kunt u een retouraanvraag bij ons in dienen. Elk apparaat wordt door onze RMA afdeling beoordeeld. Hierna beslissen wij of het apparaat gerepareerd wordt of dat deze omgeruild kan worden. U wordt hier van op de hoogte gehouden door onze supportafdeling.